Ajax en SLC

3 mei 2020 - Beverwijk, Nederland

Laat wakker, ontbijt gemaakt voor de mannen en Rohan nu aan bio. Daarna op naar Buffalo Wild Wings waar we Ajax zagen winnen!

4199B910-DA15-498C-9C18-83EB5F2D5A26

Daarna naar de KOA camping gereden en lekker in de camper gekookt, series gekeken, Rohan zn inschrijving heeft afgerond en we met zn 3en game of thrones hebben gekeken, met dekentjes om en in het donker met de regen op het dak, genieten!

Dag 14

Koud vannacht! Vanochtend ging de verwarming vanzelf aan, blijkbaar werd het te koud.

Straks naar de Mormonen met de light rail.

63DE6AD9-27A3-44C1-82F2-3BC17CD7EEF0

We kwamen nog 2 Nederlanders tegen uit Almere, ze hadden nog hout en andere spullen over die ze aan ons hebben gegeven. Zij gingen nl hun camper inleveren. Raar eigenlijk dat Cruise America niet een of ander inleverdepot heeft waar je spullen achter kunt laten voor daklozen. Nu gooien we het allemaal weg.

Maar wij hebben in elk geval hout en lucifers, de rest van de spullen heb ik achterlaten op een parkeerplaats waar daklozen rondliepen.

Met de light rail naar Temple Square waar we verwelkomt werden door stralend glimlachende Mormonen, eigenlijk alleen maar vrouwen.

B174395C-4993-43A6-8F70-53D3E63C1793

Diverse tentoonstellingen bekeken en een film gezien over Josef Smith die wel erg lang duurde maar wel een mooi, weliswaar geromantiseerd, beeld gaf van de strijd van de Mormonen.

Daarna nog een family tree aangemaakt en met behulp van 2 aardige dames de familiegeschiedenis proberen te achterhalen.

725B4490-B678-4B86-8FEC-22E807ABE106

Een daarvan was geboren en getogen in Den Haag, zoals ze zelf zei en zij gaf veel praktische tips over genealogie. Erg leuk om te doen! Rohan vroeg zich af hoe ze dit allemaal bekostigen, het Josef Smith gebouw bijvoorbeeld is zo groot en mooi aangekleed, er wordt piano gespeeld en viool  in de hal en al dat personeel wat rond loopt..... Alleen in de koffiebar was geen koffie te krijgen? De organisatie draait op giften en de genealogie vinden ze belangrijk omdat ze geloven dat ook je voorouders je maken tot wie je bent en dat je elkaar straks allemaal weer terug ziet in de hemel. Ze gaan niet in op wat er dan gebeurt met de ongelovigen😇.

Hun basis idee is mooi, delen, zorgen voor elkaar en goed doen. Maar als je buiten staat staan de bedelaars je op te wachten maar ik weet niet wat ze al aan liefdadigheid doen in SLC.

Tussendoor gegeten in een restaurant, Rohan een burger, ik had wentelteefjes met cream cheese en blueberry’s, zoet!!!!!

Ik zit aan mn tax voor de komende dagen. ‘s Middags nog even gewinkeld in het City Creek centrum(eigendom van de Mormonen) en Rohan heeft bij chick fil e een burger genomen voor zn bucketlist.

Weer terug met de light rail naar de camping, Rohan aan zn biologie en ‘s avonds weer een aflevering.