Horse Shoe Bend

3 mei 2020 - Beverwijk, Nederland

31E5067B-BD4F-4F53-911F-F7852F8A654F

Deze ochtend bij de office ff snel Ajax kaarten gekocht want de wifi is echt verschrikkelijk. Daar was het goed te doen. Eerst even langs de Glen Canyon dam met veel interessante weetjes over het watermanagement op de Colorado river. De rivier zorgt voor drinkwater, water voor landbouw en industrie en ook de natuur wordt niet vergeten. Het is allemaal sacred land voor de native Americans. Vroeger werd er geen rekening gehouden met de effecten op de natuur, nu doen ze dat( waarschijnlijk onder druk) wel en wordt de flow van het upper basin naar lower bassin afgewisseld om meer de natuurlijke stromen te benaderen. Ook een deel van Mexico wordt voorzien van water, hopelijk gaat Trump hier niet aan tornen, alhoewel eea al lang geleden in de wet is vastgelegd. Ook hier heeft Powell een grote vinger in de pap gehad, vandaar de naam Lake Powell voor het meer waarin het water opgeslagen wordt.

De bussen met Chinezen waren hier alom aanwezig trouwens.

Zo ook bij onze volgende stop: Horse Shoe Bend waar de Colorado river rondom een rots stroomt. Dat kon je bereiken door een rood zand pad naar beneden, ik heb dat ff geskipped😊.

De RV hadden we een halve mile verderop geparkeerd en met een shuttle bus(15 dollar) erheen gereden, er was nl geen ruimte om je RV te parkeren.

Boodschappen gedaan bij Walmart once again en doorgereden naar Glendale waar we op Bauers RV park gereserveerd hadden die ochtend.

Spaghetti tonijn gemaakt en Marc heeft nog wat gekletst met een Amerikaan die bij Randstad werkte en zelfs Utrecht kende.